Ultima III: Exodus pre MSX
MSXUltima: Exodus
Ovládanie hry v prehliadači
Zobraziť ovládač a systémKliknutím na tlačidlo play MSX game now spustíte emuláciu hry, nastavenia si môžete zmeniť kliknutím na ikonku Settings / Help & Settings. Ovládacie klávesy:
Ultima III: Exodus
Online verzia Ultima III: Exodus pre MSX. Ultima III: Exodus je treťou inštanciou v sérii RPG hier od Richarda Garriotta. Oproti svojim dvom predchodcom prináša zmenu a tou je hra za štvorčlennú skupinku dobrodruhov, narozdiel od jedného hrdinu. Ďalej obsahuje väčšie a detailnejšie mestá s množstvom NPC, animované postavy a príšerky, ťahový súbojový režim v ktorom je možné po štvorčekoch ovládať celú skupinku. Príbeh nadväzuje na predchádzajúce časti, hlavný porazený zloduch, kuzelník Mondain splodil ešte pred smrťou potomka menom Exodus, ten je teraz v plnej sile a chce pomstiť smrť svojich rodičov...
Informácie o hre
Ďalšie verzie online 1
Aktuálne si môžete zahrať hru Ultima III: Exodus online taktiež v ďalších verziách pre platformy68%
hodnotenie (30 užívateľov)
Počítače MSX 1/2
Online emulovaná verzia hry Ultima III: Exodus bola pôvodne vytvorená pre počítač MSX, ktorý bol jedným z prvých
pokusov o štandardizovanú 8-bitovú počítačovú platformu vytvorenú spoločnosťami Microsoft a ASCII Corporation v roku 1983. Pôvodne ho spoločnosť Microsoft koncipovala
ako produkt pre východný sektor a spoločne ho predával Kazuhiko Nishi (neskôr viceprezident spoločnosti Microsoft) riaditeľ spoločnosti ASCII Corporation.
Microsoft a Nishi poňali projekt ako pokus o vytvorenie jednotných štandardov medzi rôznymi dobovými výrobcami domácich počítačových systémov rovnakým spôsobom
ako bol štandard VHS pre domáce videoprehrávače.
Počítače MSX boli veľmi populárne v Japonsku a niekoľkých ďalších krajinách. Spoločnosť Sony bola v čase uvedenia MSX na trh ich hlavným výrobcom, a počas celého
produkčného obdobia vyrobila viac jednotiek ako ktorýkoľvek iný výrobca. Len v Japonsku sa nakoniec predalo viac ako 5 miliónov kusov počítačov na báze MSX.
Nishiho pôvodný štandard bol postavený na základe 8-bitového počítača Spectravideo SV-328, pozostávajúci z hlavného CPU Zilog Z80 taktovaného na 3,58 MHz, grafického čipu Texas Instruments TMS9918 s 16Kb VRAM, podporou zvuku cez AY-3-8910 (General Instrument) a čipu Intel 8255 pre paralelný port.