Chuck Yeager's Advanced Flight Trainer pre ZX Spectrum
ZX SpectrumOvládanie hry v prehliadači
Zobraziť ovládač a systémKliknutím na tlačidlo play ZX Spectrum game now spustíte emuláciu hry, tlačidlom stop / start emuláciu zapauzujete, ovláda sa pomocou klávesnice/joysticku, rovnako ako na starom počítači.
Chuck Yeager's Advanced Flight Trainer
Online verzia Chuck Yeager's Advanced Flight Trainer pre ZX Spectrum. Chuck Yeager's Advanced Flight Trainer je letecký simulátor vytvorený dizajnérom Edwardom (Nedom) Lernerom a publikovaný firmou Electronic Arts v roku 1987 pre počítače IBM PC, Apple II a Commodore 64. Pôvodne hra vyšla pod názvom Chuck Yeager's Advanced Flight Simulator, avšak kôli právam na slovné spojenie "Flight Simulator" od Microsoftu bola táto verzia stiahnutá z predaja a premenovaná. Chuck (Charles Elwood) Yeager bol americký vojenský pilot, letecké eso z druhej svetovej vojny a prvý človek, ktorý prekročil v experimentálnom lietadle Bell X-1 rýchlosť zvuku. Pre hru pôsobil ako technický poradca a bol v nej použitý jeho hlas a fotografie. Hráč je v úlohe testovacieho pilota až pre 14 lietadiel vrátane modelu Bell X-1...
Informácie o hre
Počítač Sinclair ZX Spectrum
Online emulovaná verzia hry Chuck Yeager's Advanced Flight Trainer bola pôvodne vytvorená pre ZX Spectrum malý domáci počítač
vyrábaný v Veľkej Británii od roku 1982 spoločnosťou Sinclair Research. Využíval procesor Zilog Z80 na frekvencii 3,50 MHz. Spectrum bolo dodávané s 16 kB, alebo 48 kB RAM.
Používatelia so 16 KB Spectrom ich mohli poslať poštou do spoločnosti Sinclair pre vylepšenie na 48 kB verziu. Počítač bol pôvodne vyvíjaný ako ZX82, ale neskôr bol
premenovaný na „Spectrum“, aby sa zdôraznilo jeho farebné zobrazovanie oproti čierno-bielemu zobrazovaniu jeho predchodcov ZX80 a ZX81.
Video výstup bol napojený na televízor a používal sa na zobrazovanie jednoduchej farebnej grafiky. Gumená klávesnica bola popísaná kľúčovými slovami jazyka Sinclair BASIC,
takže napríklad stlačenie „G“ v programovacom móde by vložilo BASIC príkaz GO TO. Programy a údaje sa ukladali pomocou obyčajného audiokazetového nahrávača.
Grafické zobrazovanie počítača ZX Spectrum, aj keď nepostačujúce podľa súčasných štandardov, bolo výborné na zobrazovanie na prenosných televízoroch danej doby a
nepredstavovalo veľkú prekážku pri vývoji hier. Textový zobrazovací mód mal 32×24 znakov zo Spectrum znakovej sady, s možnosťou výberu z 8 farieb buď v normálnom alebo
v svetlom móde, čo dohromady bolo 15 farieb (čierna bola rovnaká v oboch módoch). Grafické rozlíšenie bolo 256×192 s určitými farebnými obmedzeniami.