Titanic pre ZX Spectrum
ZX SpectrumTitanic - Part 1 [es]
Ovládanie hry v prehliadači
Zobraziť ovládač a systémKliknutím na tlačidlo play ZX Spectrum game now spustíte emuláciu hry, tlačidlom stop / start emuláciu zapauzujete, ovláda sa pomocou klávesnice/joysticku, rovnako ako na starom počítači.
Titanic
Online verzia Titanic pre ZX Spectrum. Titanic je akčná hra s 2D scrollingom vytvorená Španielskymi vývojármi z Topo Soft v roku 1988 pre domáce 8-bity ZX Spectrum, Amstrad CPC a MSX. Neskôr (v roku 1991) bol vytvorený aj port pre PC DOS vylepšený o ďalšie dve extra úrovne, peknú VGA grafiku a podporu zvukoviek AdLib. Hráč je v úlohe potápača, ktorého cieľom je v prvej časti nájsť cestu k vraku potopenej lode Titanic, niekde v podmorskom jaskynnom bludisku. V druhej časti je možné vplávať do útrob samotnej lode, prehľadávať všetky jej kajuty a nájsť spôsob ako otvoriť trezor s pokladmi...
Informácie o hre
Ďalšie verzie online 3
Aktuálne si môžete zahrať hru Titanic online taktiež v ďalších verziách pre platformy75%
hodnotenie (2 užívateľov)
Obaly - Box Art
Počítač Sinclair ZX Spectrum
Online emulovaná verzia hry Titanic bola pôvodne vytvorená pre ZX Spectrum malý domáci počítač
vyrábaný v Veľkej Británii od roku 1982 spoločnosťou Sinclair Research. Využíval procesor Zilog Z80 na frekvencii 3,50 MHz. Spectrum bolo dodávané s 16 kB, alebo 48 kB RAM.
Používatelia so 16 KB Spectrom ich mohli poslať poštou do spoločnosti Sinclair pre vylepšenie na 48 kB verziu. Počítač bol pôvodne vyvíjaný ako ZX82, ale neskôr bol
premenovaný na „Spectrum“, aby sa zdôraznilo jeho farebné zobrazovanie oproti čierno-bielemu zobrazovaniu jeho predchodcov ZX80 a ZX81.
Video výstup bol napojený na televízor a používal sa na zobrazovanie jednoduchej farebnej grafiky. Gumená klávesnica bola popísaná kľúčovými slovami jazyka Sinclair BASIC,
takže napríklad stlačenie „G“ v programovacom móde by vložilo BASIC príkaz GO TO. Programy a údaje sa ukladali pomocou obyčajného audiokazetového nahrávača.
Grafické zobrazovanie počítača ZX Spectrum, aj keď nepostačujúce podľa súčasných štandardov, bolo výborné na zobrazovanie na prenosných televízoroch danej doby a
nepredstavovalo veľkú prekážku pri vývoji hier. Textový zobrazovací mód mal 32×24 znakov zo Spectrum znakovej sady, s možnosťou výberu z 8 farieb buď v normálnom alebo
v svetlom móde, čo dohromady bolo 15 farieb (čierna bola rovnaká v oboch módoch). Grafické rozlíšenie bolo 256×192 s určitými farebnými obmedzeniami.